5 клас

22.02.2020
українська мова
Повторення вивченого з теми "Орфографія.Орфоепія"



англійська мова
Контролнь навичок говоріння

Виконайте тест, перейшовши за посиланням  
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4724244
Код доступу 4724244

20.05.2020
українська мова
тема: повторення вивченого з теми "Словотвір. Будова слова"







англійська мова
 Complete the text with the words from the box.
running,  bikes,  straight,  member,  tests,  keen, best,  trust,  watching,  tall
My (1) __friend’s name is Alex. We are in different classes but we live in the same house. Alex is (2)__ and thin. He has got short dark (3)__ hair and big eyes. Alex is not crazy about school and sometimes cheats in (4)___, but he is a sporty boy. He is strong and he is good at (5)__ and jumping. Alex is a (6)_ of our school basketball club. He doesn’t like reading books or (7)___TV because he thinks it’s a waste of time. Alex is (8)__ on cycling and we often ride our (9) __in summer. Some girls in our class don’t like Alex because he teases them sometimes. But all the boys think that they can (10)__ Alex because he is a good friend.
2 Read the text of ex. 1 and write if the sentences are true or false. Correct the false sentences.
1) Alex and his friend are classmates.__
2) Alex isn’t a short boy.____
3) Alex isn’t a good pupil.___
4) Alex is good at sports.____
5) Alex is keen on watching TV____.
6) All the classmates think that Alex is a good friend.___
3 Read and tick the correct picture.
My friends and I like having parties outdoors. But for these parties you need good weather. In autumn and winter we usually have theme parties. We choose a theme for the party, decorate the room and prepare some funny costumes. Our parents help us to cook food that matches the theme of the party. Then we play different games, dance and sing karaoke. At the end of the party we choose the person with the best costume. Theme parties are great!
18.05.2020
англійська мова
контроль навичок письма
Виконайте тест, перейшовши за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=132518
Код доступу 132518
українська мова
 Контрольна робота "Узагальнення та систематизація вивченого"
Виконати тестові завдання, вказавши прізвище та ім'я,
відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 795365
15.05.2020
англійська мова
Контроль навичок аудіювання
Перегляньте відео двічі

Виконайте тест, пройшовши за посиланням
Код доступу 273525
14.05.2020

українська мова
Тема: РМ.№ 24. Переклад тексту з російської мови на українську

Завдання: Списати, переклавши з російської мови на українську

Скворцы
Живут скворцы в скворечниках, и на деревьях, и под крышами домов. Скворец очень сообразительный: он себе жилье всегда найдет.
А отдыхают скворцы к вечеру, когда уже чуть начинает темнеть.
Сядет скворец на провод и сидит тихо, будто думает о чем-то. А он и вправду думает. Посидит так немножко да как загудит автомобилем. А потом вдруг лошадиное ржание послышится.
Это скворец вспоминает все, что днем слышал. А повторять любые звуки он мастер.
                                                                                                              (Б. Егоров)
 Виконані завдання надіслати на ел.адресу juliakrainukova@gmail.com

13.05.2020

англійська мова
Контроль навичок читання


Пройдіть тест, вказавши своє прізвище і ім'я за посиланням


Код доступу 226909
12.05.2020
українська мова
12.05.2020
5-А, Б класи
Тема: Узагальнення вивченого з теми "Пряма мова. Діалог"
Повторити параграфи 63, 64.
Виконати тестові завдання, вказавши прізвище та ім'я,
відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 406874
11.05.2020
англійська мова


Завдання 1: перегляньте відеоурок


Завдання 2: доповніть речення з вправи 1(текст запишіть повністю)



Завдання 3: обери правильне слово (усно)


українська мова
Тема: Діалог. Тире при діалозі




Словникова робота
Діалог – це розмова двох осіб.
Монолог – висловлювання однієї особи.
Полілог  - це дискусія, бесіда трьох і більше учасників.
Репліка – слова кожного зі співрозмовників. Кожну репліку записуємо з нового рядка, перед реплікою ставимо тире.  Якщо перед реплікою стоять слова автора, після них ставимо двокрапку.
Міміка  - рухи м’язів обличчя, які виражають внутрішній душевний стан людини
Жести – рухи людського тіла чи рук, що супроводжують мовлення або замінюють його.

Інтонація – зміна основного тону, на початку кожної репліки інтонація підвищується. Слова автора вимовляємо з пониженою інтонацією, дещо прискорено.

  Завдання:
Переписати текст, почленувавши на речення, у виглядi  дiалогу. Пояснити роздiловi знаки. 
 Мамо  я уже великий добре синку що ж по тому йду на Буг ловити  рибку  щуку  принесу  додому ти великий для порядку спершу нiж  гуляти сину прополи цибулi грядку i сходи до магазину забаганки  син  притлумив  дивиться  з-пiд брiв на неньку каже я вже передумав мамо я iще маленький.

Опрацювати параграф 64, вправа 499.                                              Виконані завдання надіслати на ел.адресу juliakrainukova@gmail.com
06.05.2020
англійська мова


Завдання 1: вивчити слова з рамки

Завдання 2: прочитайте і перекладіть текст вправи 2


Завдання 3: оберіть правильний варіант і запишіть речення


українська мова
Тема: РМ № 23.  Складання розповіді «Улюблені пісні моєї мами» 
Твір-розповідь - це повідомлення про якісь події в житті людини, класу, школи, сім’ї тощо.

Початок розповіді

Завдання:  

Скласти розповідь "Улюблені пісні моєї мами", використовуючи пряму мову.

(Обсяг 0,5-1 сторінка)
англійська мова
Завдання 1: вивчити слова вправи 1


Завдання 2: назвіть, що ви робите за поданих погодних умов за зразком


Завдання 3: скажіть, що ви можете робити кожного сезону, користуючись зразком вправи 2
Завдання 4: прочитайте, вгадайте і зєднайте

Завдання 5: оберіть речі, потрібні Вам для кемпінгу

українська мова

Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові(тренувальні вправи)

 Творча робота
1.Складіть речення за схемами:
1) А: «П».
2) «П?» — а.
3) «П, — а, — п».
4)«П! — а. — П!»



2.Перепишіть і поставте розділові знаки. Визначте пряму мову і слова автора. Накресліть схеми речень.

1.     Лис подумав   Сьогодні гарна пора для полювання.

2.   Лис перший заговорив до звірів   Любі мої, не бійтеся мене!

3.   Звірі зраділи   Так ти тепер будеш нашим царем?

4.   Так, дітоньки,   сказав поважно Лис Микита.

5.    От добрий і премудрий цар!    вигукнули звірі.

6.    Як це йому вдалося нас одурити?    питали один в одного звірі.





05.05.2020
Перегляньте відеоурок



Опрацювати параграф 63, вправа 492
Опрацювання  таблиці
ПРЯМА МОВА


Виражає

Супроводжується

Утворює
Стоїть
чуже мовлення передане дослівно, без змін
словами автора, які вказують, кому вона належить;
разом зі словами автора речення з прямою мовою;
після слів автора, перед ними
Інтонація
Пунктуація
Пряма мова вимовляється
як розповідне, питальне, спонукальне чи окличне речення;
Слова автора вимовляються тільки з розповідною інтонацією.
1. А: «П!(?)”.
2. «П», - а.
3. «П?» - а.
4. «П!» - а.
04.05.2020
українська мова



Контрольна робота № 9 з теми «Відомості із синтаксису і пунктуації» (тести)
Виконати тестові завдання, вказавши прізвище та ім'я,
відкривши посилання join.naurok.ua з кодом 970209
Англійська мова
Завдання 1: доповніть речення вправи 1 (письмово)

Завдання 2: дайте відповіді на запитання (усно)


Завдання 3: прочитайте речення з вправи 2 і вгадайте, яка погода зараз
Завдання 4: запишіть у зошит по два речення про погоду в Україні кожної пори року

30.04.2020

Тема: РМ. Написання листа до рідної людини. Адреса
 Словникова робота
Лист - один із засобів спілкування між людьми, особливий вид творчості.
Адрес – це письмове вітання особі чи організації, переважно з нагоди ювілею.
Адреса – місце проживання чи перебування особи, установи; напис на конверті, бандеролі тощо.
Зверніть увагу! Вислови «на адресу» і за «адресою» мають різне значення.
Вислів «на адресу» вказує на напрямок дії (можна поставити запитання «Куди»?). Приклади: Листи надсилайте на адресу... Вислів «за адресою» вказує на місце дії (можна поставити запитання «Де»?). Приклади: Курси з водіння розташовані за адресою... Вона проживає за адресою...

Адресант – той, хто надсилає листа, телеграму, бандероль; відправник. «Здивований, він починає читати адресу. Якась нісенітниця: прізвище адресата – Франко, прізвище адресанта – так само Франко» (Петро Колесник).
Адресат – той, кому надсилають листа, телеграму, бандероль; одержувач. «У шістдесят п’ять різних міст світу линули короткі радіохвилі, але скрізь вони мали знайти одного адресата – інститут переливання крові» (Юрій Смолич).

Опрацювання таблиці
МОЖЛИВІ ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
ПРИКЛАДИ
Звертання
Любі мої дідусю і бабусю! Дорога сестричко Іринко! Шановний Василю Івановичу!
Початкова форма про стан листування
Отримав (-ла) Ваш лист... Давно не було листа... Отримав (-ла) твій лист, але відразу не відповів (-ла), оскільки...
Основний зміст листа, повідомлення про новини
Напишу Вам, що у мене нового в школі (вдома)... Я хочу розповісти Вам... Розповім усе за порядком...
Запитання адресату
Як Ваше здоровя? Які у Вас новини? Що цікавого в тебе?
Подяка
Дякую за те, що...
Прохання написати лист
Я прошу Вас написати мені... Прошу тебе відповісти на лист...
Передача вітань
Передавайте вітання...
Прощання
До побачення... Міцно цілую й обіймаю...
Кінцівка і підпис
Ваш внук (ваша внучка)... Твій друг (твоя подруга)...
Дата і місце написання, якщо їх нема на початку листа
20  березня 2009 р. Чернівці

1.     Робота з текстом.
Прочитайте зразки листів. Визначте їх частини та вид (особистий, діловий).

Зразок №1.
Директору спорткомплексу «Динамо»
Пану Маринюку Т.Т.
        
Адміністрація гімназії №8 м. Полтави просить Вас надати спортивні майданчики для проведення змагань з легкої атлетики. Оплату гарантуємо.
14.09.2019 р.                                        
Директор                                                О. Савчук

Зразок №2.
З листа поета Василя Стуса синові Дмитру
9.02.81 р.
Дорогий сину!
Дякую тобі за листа. Знаєш, я був приємно здивований, що ти став краще вчитися. Братися за навчання. Може, ти й справді зможеш закінчити чверть без трійок? Чи задоволена тобою мама? Шануйся, сину. Не залишай маму саму, частіше бувай з нею. Не пускай маму саму нікуди – завжди, коли вона не перечитиме…
За мене не турбуйся. Я нібито залізний. Бо інакше мені просто не можна.
Обіймаю і зичу добра.
Пиши. Що ти читаєш тепер. Але пиши – тільки тоді, коли є настрій, бажання. А не просто мус.
Будьмо ж!
Твій тато

Зразок №3.
Люба бабусю!
Пише Вам онук Іванко. Я одержав Вашого листа, де Ви пишете про свої життєві клопоти. Мені дуже шкода, що можу лише зрідка з Вами бачитись, що так мало, і тільки на канікулах, допомагаю Вам по господарству. Сподіваюся, швидко настане літо, і я приїду до Вас. Гадаю, Ви теж мене дуже чекаєте.
Хочу трохи розповісти про свої справи. Я навчаюся на «відмінно». А ще відвідую спортивну секцію, вчуся грати на гітарі. Бабусю, коли я до Вас приїду, то співатимемо наші улюблені пісні під гітару.
На Новий рік та Різдво ми, нажаль, до Вас не приїдемо, тому що поїдемо відпочивати в Карпати. Тож я попередньо вітаю Вас із цими чудовими святами.
Бувайте здорові, люба моя бабусенько! Ми з татом і мамою міцно Вас обнімаємо.
              Ваш онучок Іванко
Оформлення конверта
Важливо не тільки правильно написати листа, а й оформити конверт, адже якщо допустити при цьому помилку, то, цілком можливо, що адресат його не отримає. Як правильно підписати поштовий конверт, детально описано на офіційному сайті Укрпошти за посиланням: https://ukrposhta.ua/yak-pravilno-pidpisati-poshtovij-konvert/

Знайомство з електронною поштою
З розвитком інформаційних технологій традиційне листування почало втрачати свою значимість. Зараз люди користуються спеціальними додатками (WhatsApp, Viber,Telegram) або безкоштовною електронною поштою Gmail, Ukr.net тощо, якапотрібна не тільки для спілкування й роботи, а також для реєстрації на різних Інтернет ресурсах.
Завдання: 
Опрацювати параграф 59.
Написати листа до рідної людини з використанням звертань та вставних слів й оформити конверт.

Фото виконаних робіт надсилайте на адресу juliakrainukova@gmail.com
29.04.2020
Українська мова


Виконайте вправу 474

28.04.2020
Українська мова
Виконайте тест
join.naurok.ua
код доступу 295173
Коментоване письмо
Спишіть, поставте потрібні розділові знаки, підкресліть граматичну основу.
Гроза пройшла... зітхнули трави
Квітки голівки підняли
І сонце тепле і ласкаве
Спинило погляд на землі (Олександр Олесь).

Реве та стогне Дніпр широкий
Сердитий вітер завива
Додолу верби гне високі
Горами хвилю підійма (Т. Шевченко).

27.04.2020
Англійська мова
Завдання 1: дайте відповіді на запитання (усно)

Завдання 2: подивіться, зєднайте і сформулюйте речення за зразком


Завдання 3: прочитайте і перекладіть діалог



Завдання 4: складіть подібний діалог
Українська мова

Тема:Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком


Складне речення – це речення, що має дві чи більше граматичні основи, тобто складається з двох або кількох простих речень.
  Верба схилилась над водою, їй сонце коси золотить.
              ========                                            ======
  Ми розвіяли хмари похмурі, щоб над нами сіяла блакить.
         ======                                                      ===               

 Прості речення у складному об’єднані між собою за змістом та інтонацією.
Якщо прості речення у складному об’єднані між собою за допомогою сполучників ( і, а, щоб, тому що) або сполучних слів (який, де), то такий зв’язок називається сполучниковий.
 Дощ пройшов,    і    світлі ручаї в синє море виливають воду.
          =======                                                   ========
Якщо прості речення у складному об’єднані між собою лише інтонацією(без сполучників), то такий зв’язок називається безсполучниковий.
  Колишуться смереки, гойдається сосна.
  =========                 ========           


На письмі між простими реченнями у складному(сполучниковий і безсполучниковий зв’язки) ставимо кому.
Розподільний диктант
Розподіліть речення у дві колонки зі сполучниковим і безсполучниковим зв*язком: 
 1.Ніч пливе за вікном, все заснуло кругом.
2. Сяє сонце з неба ясно, і цвіте калина красна.
 3.Добре пригріває весняне сонечко, і підсихає в лісі земля.
 4.Заховалось за горами сонечко, з гір повіяло холодом.

Параграф 60 опрацювати, вправа 471 (ІІ)
23.04.2020
Англійська мова
Завдання 1: вивчити слова з рамки
Завдання 2: прочитай і зєднай
Завдання 3: прочитай текст і скажи, який день полюбляє Жасмін

Завдання 4: перепиши речення в правильному порядку




Українська мова
Тема: Вставніслова, виділення їх на письмі комами 

Завдання1.Спишіть текст,розставте пропущені розділові знаки.
    Лікарські рослини збирали старі люди і звичайно діти.Кожна господиня мала вдома багато цілющої рослинності.Це звичайно материнка звіробій ромашка барвінок м'ята.Замість пігулок безумовно бабусі лікувалися відварами цілющих трав.Що й казати,ми бажаємо вам здоров'я, тобто гармонії між внутрішнім і зовнішнім світом.
Виконати тестові завдання, вказавши прізвище та ім'я,
відкривши посилання
join.naurok.ua з кодом 329399
22.04.2020
Англійська мова


Завдання 1: вивчіть назви одягу

Завдання 2: проговоріть хто з дітей у чому одягнений за зразком
Завдання 3: прочитай і назви

Завдання 4: обери правильне слово для коментаря про сучасні тенденції


Українска мова
Тема: Вставні слова, виділення їх на письмі комами


Завдання:
Спишіть, розставте розділові знаки.    Здавалося ось-ось налетить на нього ота кучугура криги. Одним із символом України  безсумнівно стала біла хата. Чужа душа – то кажуть темний ліс. Розкажіть мені по сімейні реліквії вашої родини будь ласка.

Параграф 58, вправа 461

21.04.2020
Українська мова


Тема: Звертання. Розділові знаки при звертанні




Лінгвістичне конструювання

ЗАВДАННЯ: перебудуйте речення так, щоб підмети стали звертаннями, запишіть. Поясніть уживання розділових знаків.

   
Народ зумів уберегти від забуття пісню і думу, нашу історію і волелюбний дух. Школярі оберігають кращі традиції минулого й вивчають історію рідного краю.

Параграф 57, вправа 455.


17.04.2020
Англійська мова


Завдання 1: заповніть табличку (письмово)

Завдання 2: поставте слова з дужок в present continuos і заповніть пропуски в тексті
Завдання 3: напишіть схожий і-мейл


16.04.2020


Завдання 1:перегляньте відеоурок


Завдання 2: переписати, розставляючи розділові знаки. Звертання підкреслити.
      Не рости берізко при дорозі близько! (Б. Лепкий.) Ой не гнися не хилися явороньку зелененький! (О. Маковей.) Ой чого ти дубе на яр похилився? Ой чого козаче не спиш зажурився? (С. Черкасенко.) Нехай гнеться лоза а ти дубе кріпись! Ти рости та рости не хились не кривись! (С. Руданський.)  Здоровенька була Лисичко! Поласуй з нами молодичко! (Л. Глібов.)

Завдання 3: вибірковий диктант.
 Випишіть, розподіляючи у дві колонки, поширені і непоширені звертання. 
1. Подай , брате, свою міцну руку!
2.  Ровеснику   веселий, як зріднився я з тобою !
3. Уявляєш собі, Анно, як у мене радіє серденько!
4.   Повій, вітре тихесенький, з-за синього моря та принеси в Україну козацькую волю!
5.  Я сумувала за тобою, Олексію .

15.04.2020
українська мова

Виконайте тестову роботу, надішліть відповідь на електронну адресу juliakrainukova@gmail.com

 Відомості із синтаксису й пунктуації. Словосполучення  і речення. Головні члени речення
Виберіть варіант правильної відповіді.
1. Граматична основа речення - це
а) означення, додаток, обставина;            б) підмет і присудок;
в) підмет і означення;                                   г) присудок і обставина.
2. У кінці розповідного окличного речення потрібно  ставити:
а) крапку;   б) знак питання;    в) знак оклику;   г) крапку й знак оклику.
 3. До другорядних членів речення належать
а) означення, додаток, обставина;    б) підмет і присудок;   в) підмет і означення;   г) присудок і обставина.
 4. Додаток відповідає на питання
а) який? яка? яке?  б) який є підмет? хто він такий?  в) кого? чого? ким? чим?    г) де? куди? як? чому?
 5. Присудок найчастіше в реченні виражається
а) іменником;   б) прикметником;  в) дієсловом;    г) прислівником.
 6. Позначте рядок, у якому всі сполуки слів є словосполученнями:
а) історія країни, читати й писати;                       б) бузок цвіте, духмяні трави;
в) знайти в словнику, вивчити напам’ять;         г) посіяли квіти, у небі.
 7. Позначте спонукальне речення:
а) Красне літо в вирій відлетіло, мов його ніколи й не було (Є. Гуцало).
б) Уже вода замерзла на озерах (М. Рильський).
в) Ой яка чудова українська мова! (О. Підсуха).
г) Лети ж, рідне слово, лети в рідний край! (Олена Пчілка)
8. Позначте речення, у кінці якого потрібно поставити знак питання:
а) Хто ми в світі без рідного слова (В. Крищенко).
б) Любіть свою хату, хоч і небагату (Б. Лепкий).
в) Видиш, брате мій, товаришу мій, відлітають сірим шнурком журавлі у вирій (Б. Лепкий).
г) Вже перший сніг кружляє над землею і тихо падає (М. Рильський).
 9.  «Дощик нитками плететься, в'ється, сиплеться і ллється по ріллі» (Г. Чупринка) Позначте правильну відповідь.
а) один підмет, чотири однорідних присудки;                б) тільки присудки;
в) один підмет і один присудок;                                          г) складне речення.
10. У реченні « Плекайте мову»  граматична основа виражається
а) тільки підметом;
б) тільки присудком;
в) підметом і присудком.
11. У реченні «Молоденькі сади ми посадим на кручі» (А. Малишко) підкресліть додаток .
 12.  Завдання 12 має чотири варіанти відповідей, із яких ДВІ АБО БІЛЬШЕ ПРАВИЛЬНІ. Виберіть номери всіх правильних відповідей.
 У реченні «Пісню змагання уперту, дзвінку я хочу відбити у кожнім рядку» (Д. Павличко) словосполученнями є
а) пісню змагання;                 б) уперту, дзвінку;
в) я хочу відбити;                   г) кожнім рядку.
13. Зробіть синтаксичний розбір речень (підкрісліть головні та другорядні члени речення).
 Грім гуркоче навкруги, хмара дощ несе в луги.
Іде веселка, з броду несе джерельну воду.

14.04.2020
українська мова

Двокрапка
Двокрапку ставимо, якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення.
УСО, О, О.
    Приклад:




































  • Ще в сиву давнину люди визначили такі одиниці часурікмісяцьденьгодинахвилинасекунда.
  • Вже зовсім скоро ліс наповниться голосами птахівдятлівремезіввівсянок.
Двокрапку ставимо, якщо немає узагальнювального слова, але є слово (переважно дієслово-присудок), до якого відносяться однорідні члени.
Приклад:
На нараду до головного лікаря зібралисяхірурги, стоматологи, анестезіологи, педіатри, кардіологи.
Двокрапку ставимо, якщо після узагальнювального слова перед однорідними членами стоять слова наприклад, як наприклад, а саме, як-от.  Перед  таким словом ставимо кому.
Приклад:
На заняттях гончарного гуртка ви навчитеся виготовляти різний посуднаприкладглечики, тарілки, вази
Зверни увагу!
Двокрапку не ставимо, якщо перед однорідними членами, вираженими власними назвами, стоїть загальна назва.
До першої збірки Тараса Шевченка увійшли поезії «Думи мої», «Перебендя», «Катерина», «Тополя», «Думка», «До Основ'яненка», «Іван Підкова», «Тарасова ніч».
Тире
Тире ставимо, якщо узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення.
О, О, О — УС.
    Приклад:




































  • На століна підвіконнях, навіть на підлозі — усюди стояли книги.
  • Ні шляхів, ні стежинок, ні сусідських меж на полях — нічого не було видно під снігом.
Тире і двокрапку ставимо, якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами, а після однорідних речення продовжується.
УСО,О, О  ... .
Приклад:
Усі присутніучні, учителі, батьки  повернулися у бік випускників, що заходили до залу.

Завдання:
1.Спиши речення. Постав, де потрібно, розділовий знак — двокрапку чи тире. 
1. Стельмахи є в кожному селii в Кусекiвцях, i в Лiтинцi, i в Зiнов'єнцях, i у Вербцi, i в Березцi, i в Майданах, i в Руднях, i в Гутах (За М. Стельмахом).
  
2.  Нi срiбла-золота, нi паперових грошейнічого дядько Трохим вiд титаря не дочекався (За М. Стельмахом).

2. Користуючись словами з довідки, добери до однорідних членів речення узагальнювальні слова й запиши їх у поле для відповіді.
  
Постав розділові знаки — двокрапку чи тире.  
1. Міркував,краще солому одвезти в січкарнючи сьогодні, чи, може, завтра. 
Довідка. Заметушилась, всі, коли, все, різне, всі, наболіле, нічого.
2. Чудова тиша буває виповнена усякими і піснею жайворонка, і дзижчанням польових мух, і мелодійним шелестінням стиглого жита.
Довідка. Вони, все, потік, мозаїка, найрізноманітніших, город, усе, згуками.

3. Проаналізуй речення з однорідними членами.
Визнач, якою частиною мови виражене узагальнювальне слово і яку роль виконує у реченні. Поясни вживання розділового знака.
Коло кожухів притулились столярські вироби для селян: столи та скрині (І. Нечуй-Левицький).
13.04.2020
англійська мова 


Завдання 1: вивчити слова з рамки
Завдання 2: прочитати і перекласти текст
Завдання 3: відповісти на запитання (усно)
Завдання 4: доповніть словами з рамки фрази із вправи 4 



українська мова
Тема: Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення
Актуалізація опорних знань учнів
Запитання до учнів.
ü  Які ви знаєте типи мовлення? 
ü  Про що йдеться у роздумі? 
ü  Яке питання можна поставити до роздуму? 
ü  Яких видів буває роздум? 
ü  Із яких частин складається розгорнутий роздум?
Опрацювання теми уроку
Ø  Що собою символізує дуб?

·          Читання тексту.
Могутній патріарх лісів
У багатьох українських народних піснях дуб постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?
А ось послухайте.
Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго. Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!
Ще в силу давнину люди поклонялися дубові, вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.
Знайдено незаперечні докази того, що люди ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього хліб.
Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній красень.
Традиційно на відзнаку народження хлопчика садили молоденький дубок.
Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники природи.
3.      Словникова робота.
1)      Лексиичне значення слів.
Ø  Діброва, и, ж. Листяний ліс на родючих грунтах, у якому переважає дуб, дубняк і дубник.
Ø  Довголіття, я, с. Тривале життя.
Ø  Дуб, а, ч. 1. Багаторічне листяне дерево з міцною деревиною та плодами – жолудями; дубець, дубок, дубище, дубчик, дубчак.
Ø  Гай, гаю, ч. невеликий, переважно листяний ліс, лісок, лісочок, байрак (у балці), гайок.
Ø  Патріарх, а, ч. 1. Глава роду за родового ладу; голова. 2. Перен. Найстарша, найбільш поважна людина в якому-небудь колективі.
Ø  Священний. 3. Який глибоко шанують; дорогий; заповітний.
Ø  Символ, у, ч. 1. Умовне позначення якогось предмета, поняттят або явища, розпізнавальний знак.
2)      Дібрати епітети до слова дуб.
         Бесіда за змістом тексту.
Ø  До якого стилю мовлення належить поданий текст?
Ø  Доведіть, що текст містить елементи роздуму.
Ø  Які ви знаєте прислів’я, приказки, побажання, порівняння зі словом дуб?(Запишіть 3-4 приклади).
3) Скласти план до тексту.

роботу надіслати на електронну пошту juliakrainukova@gmail.com

09.04.2020
 Складання висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад») з використанням узагальнювальних слів з однорідними членами речення
Вправа 1. Запишіть і розставте розділові знаки. З’ясуйте  синтаксичну роль узагальнювальних слів і частини мови, якими вони виражені.

1. Бринить музика скрізь і біля вуликів і в саду і в квітучій гречці.
2. Цвітіння вересу вчувається в усьому в ароматі повітря в подиху леготу в барвах неба (А. Камінчук).
3. В Україні ростуть такі лікарські трави  звіробій деревій горицвіт м’ята.

Демонстрація картин Катерини Білокур.
  

Вірш про квіти
Квітами багата Україна-мати:
Маки червоніють -
Вогники ясніють.
А волошки в житі -
Синьоокі квіти.
Світять чорнобривці -
Тільки подивіться!
Степом пахнуть кашки
Й зірочки-ромашки.
Он дзвенять дзвіночки
В літньому садочку.
Мальви біля хати
Будуть вас вітати.
Диво-цвіт - то сонях,
Сонце у долонях.
Бережуть державу
Соняшники й мальви.
Пісня солов'їна
Славить Україну.
За картинами К. Білокур скласти речення з однорідними членами. 
Скласти твір-мініатюру «Мої улюблені квіти» з використанням однорідних членів речення і УС при них. (Обсяг 0,5 сторінки)
08.04.2020
Англійська мова 


Завдання 1: перегляньте відеоурок

Завдання 2: запишіть 5 речень (вправа 1)

Завдання 3: запишіть шість запитань (вправа 2)



07.04.2020
Україніська мова 
Завдання 1: спишіть текст, знайдіть в ньому однорідні члени речення
Розкішними червоними гніздами обвисає горобина; білий деревій пахне густо і владно, забиваючи сумовиті повіви прив’ялих трав і квітів. Восковим ніжним оксамитом уже підбито знизу липовий лист; пожовтіли на ньому зубчики, почорніли в суцвітті дрібні горішки насіння. В низинах трава дугами припала до самої землі. А у верховітті коливалися шуми, то зелені-зелені, то срібні, то попелясто-сині, найбільш сумовиті…
 (М. Стельмах)
Завдання 2: перегляньте відеоурок двічі

Завдання 3: прочитайте статтю, перемалюйте схеми в зошит
У реченнях з однорідними членами можуть бути узагальнювальні слова. Узагальнювальне слово своїм значенням охоплює всі однорідні члени в реченні і є завжди таким самим членом речення. Узагальнювальне слово може стояти перед однорідними членами речення або після них: І все поволі зникає: море, стелі, земля. На вершечку стрілецької гори, на горах і долинах – скрізь уже запанувала тиша.
Узагальнювальне слово виражається різними частинами мови, але найчастіше – займенником, іменником, прислівником: Усе навколо: дерева, птахи, люди – сповнене весняної, пружної, нестримної сили. З хати виходять люди: і дівчата, і молодиці, і чоловіки. На річці, в лісі, на полі – усюди німа тиша.
Найчастіше узагальнювальними словами виступають означальні та заперечні займенники: все, всі, кожний, всякий, ніхто і прислівники місця та часу: скрізь, кругом, навкруги, всюди, ніде, завжди, ніколи.
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами, то у вимові роблять паузу, а після узагальнювального слова ставлять двокрапку: Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі.
Якщо узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення, то перед ним у вимові роблять паузу, а на письмі ставиться тире: Кожен кущик, горбок, стежечка  - все це йому знайоме.
Якщо однорідні члени речення йдуть за узагальню вальним словом і не закінчують речення, то перед ними ставлять двокрапку, а після них – тире: І все: і штурмуюче море, і голубіюче небо, і далекі, ледь окреслені хмари – пройняте легеньким серпанком.
Якщо при узагальнювальнувальному слові є слова а саме, як-от, наприклад, то перед ними ставлять кому, а після нихдвокрапку: Усяке птаство, як-от: деркачів. Перепілок, куликів, курочок – можна було викосити косою з трав або впіймати.
Розгляньте схеми на сторінці 163 підручника

Завдання 4: підіберіть схеми до поданих речень 
З’ясуйте синтаксичну роль узагальнювальних слів і частини мови, якими вони виражені.
1. І на землі, і у повітрі, і у воді – усюди є життя.
2. Цвітіння вересу вчувається в усьому: в ароматі повітря, в подиху леготу, в барвах неба (А. Камінчук)
3. В Україні ростуть такі лікарські трави: девятисил, звіробій, деревій, горицвіт, м’ята.
4. Вісниками весни, врожаю, добра і здоров’я в Україні вважалися птахи: ластівки, лелеки, лебеді, журавлі. (З довідника)
5. Рідний голос, рідне слово – все народжене з любові (Г. Чубач).
6. І родина, і школа, і мисливці – всі повинні піклуватися про охорону нашої чарівної природи: птахів, звірів, садів, лісів (Остап Вишня)

1.     Завдання5: випшіть з тексту речення, які мають однорідні члени з узагальню вальним словом. Зробіть його синтаксичний розбір.
Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини. Вони необхідні для роботи наших органів: мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися.
Вітаміни  сприяють  росту, допомагають нормальному зору. Вони потрібні для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення.  Також запобігають простуді, поліпшують кровообіг. У моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі – у таких продуктах живуть вітаміни.
 Для гарної роботи мозку обов’язково слід включати в щоденний раціон харчування корисні продукти.  Рибу, яйця, м’ясо, сир, молоко, банани і морепродукти – ці продукти природа збагатила корисними мікроелементами.


06.04.2020
Українська мова
Завдання 1: продовжити речення (усно)

Після дощу з’явилась. . .
Дівчинка відчинила. . .
Хлопчик отримав. . .
До берега підійшло. . .
(Двійка, двері, судно, райдуга)

Завданная 2: знайдіть неправильне твердження і сформулюйте його за правилом
1.​ Однорідні члени речення – відповідають на одне питання; належать до одного слова; є однією частиною мови.
2.​ У реченні з однорідними членами речення ставимо знак оклику.
3.​ Однорідні члени речення вимовляємо з перелічувальною інтонацією.
       4.​ Однорідні члени речення поєднуються сполучниками і (й), та, а, але або без сполучників.
       5. Однорідні члени речення вимовляємо з протиставною інтонацією.

Завдання 3: спишіть реечення, вставляючи пропущені розділові знаки

Гори, долини, сади сумують за теплом.
Між небом і землею світило ясне сонце.
Вечір наступав тихий та рожевий.
Калина кетяги схилила і задумалась.

Завдання 4: перегляньте відеоурок і виконайте вправи
Вправа1.  Перепишіть речення,поставте розділові знаки,  накресліть схеми до них. (Негода, переписати 2 речення з  картки)
1. Мамина пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина виши­ванка — усе це наша пам’ять.
2. Покрилось туманом все: і ріка, і гори, і сади.
3. Земля і вода, і повітря – все заснуло.
4. До віночка вплітають різні квіти: ромашки, волошки, чорнобривці.

Вправа 2. Перепишіть, на місці крапок уставляючи узагальнювальні слова.(Негода, підставити потрібні малюнки в реченнях)
Золотом виблискують на осінніх вулицях …: каштани, тополі, ясени та клени. Я захоплююсь творами таких …: Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки. Українська вишивка хрестиком дуже часто зображує …: калину, виноград, троянди, васильки.

Вправа 3. Складіть речення з узагальнюючими словами та однорідними членами речення за малюнками.


Англійська мова
Завдання 1: вивчити слова з рамки

Завдання 2: поставте запитання і надайте відповіді (усно)

Завдання 3: сформулюйте і запишіть правдиві речення


Завдання 4: прочитайте текст і письмово заповніть пропуски у вправі 1, сторінка 141 підручника


Завдання 5: дайте відповіді на запитання (письмово)
Завдання 6: прочитайте листа і дайте відповіді на запитання (усно)



27.03.2020
Англыйська мова




Завдання 1: прочитати і перекласти текст, вивчити нові слова
Завдання 2: дати письмово відповідь за запитання

Завдання 3: переказати текст, спираючись на малюнки

26,03,2020
Українська мова
Перегляньте відеоурок і виконайте завдання
https://www.youtube.com/watch?v=EtyHW0kqpPQ
Завдання 1: дайте відповіді на питання (усно)
1)Який розділ науки про мову ми вивчаємо ?
2) Що   вивчає синтаксис?
3)Зробити синтаксичний розбір речення
Підняли блакитні вії волошки кругом.

Завдання 2: вивчити визначення

Однорідними називаються такі члени речення, що виконують однакову синтаксичну роль, стосуються одного й того самого члена речення і поєднуються сполучниковим, безсполучниковим (інтонаційним) чи змішаним зв’язком.
Однорідні члени речення рівноправні і не залежать одне від одного. Вони називають поняття, схожі за смислом.
Однорідні члени речення є ускладнювальним елементом у простому реченні.
За будовою 
однорідні члени речення бувають непоширені (виражені одним повнозначними словом) і поширені (кілька повнозначних слів).

Завдання 3: прочитайте речення, укажіть у них слова, що відповідають на одне й те саме питання та відносяться до одного слова в реченні. Якими членами речення є ці слова?
1)    Кобзарі та бандуристи – це народні митці.
2)    Вони повинні були володіти гучним, приємним голосом.
3)    Співали на «розпуттях велелюдних», на майданах, на ярмарках.
4)    Я так люблю жагуче літо, і даль, і зоряну блакить.
5)    Серце рвалося, сміялось, виливало душу.

Завдання 4: записати речення, знайти однорідні члени, підкреслити їх відповідно до синтаксичної ролі, скласти схеми (зразок ви можете зайти на сторінці 160 підручника)
Чорніє поле,і гай ,і гори.
Лине дощ ласкавий,нагинає трави.
І птахам,і звірятам цікаво було дивитися на людей.
Шумлять сади  вишневі і яблуневі.
Які члени речення можуть бути однорідними?А який член речення ми не підкреслили?

Завдання 5: виконайте вправи з підручника №429,430 (сторінка 
Англійська мова
25,03,2020



Завдання 1: вивчити слоа з верхньої і нижньої рамки
Завдання 2: відповісти письмово на питання вправи 1
Завдання 3: прочитати і перекласти текст вправи 2
Завдання 4: письмово виконати вправу 4
Завдання 5: письмово виконати вправу 5 (мінімум 5 речень)

Українська мова
25,03,2020

Тренувальні вправи
Завдання 1:
Поширте запропоновані речення:
а) додатком
Два століття козаки захищали ...
Запорозькі козаки були сміливими ...
б) означенням
... воїни славилися на багато країн.
Як ... лицарі, захищали Україну козаки.
     в) обставиною Запорожці одягалися ...
Козаки завжди поводили себе ...
Завдання 2 :
1. Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива (Т. Шев­ченко). 2. Усе буйніше розквітала весна.
3. Пропливають зорі Укра­їни над моїм розчиненим вікном (В. Сосюра). 4. Пролісок пробив лис­ток торішній
(М. Рильський). 5. Веселе сонечко ховалось у веселих хмарах весняних (Т. Шевченко).
Завдання 3:
Складіть висловлювання з теми «Чому необхідно знати свою іс­торію».
► Зробіть синтаксичний розбір першого та останнього речень свого висловлювання.



Українська мова
24.03.2020

Перегляньте відеоурок та виконайте завдання



Завдання 1.

Запишіть речення. Визначте головні члени речення. Визначте, якою частиною мови виражені додатки.
1.                  Як виросту – збудую хату, на хаті колесо приб’ю, а там я поселю крилату лелечу клекітну сім’ю. (Д.Павличко)
2.                  Хто зберіг любов до краю і не зрікся роду, той ім’ям не вмре ніколи в спогадах народу. (О.Олесь)
3.                  Я рідну Україну не проміняю на чужину.(Л.Глібов)
4.                  Батьківщино! Ти даєш мені сонце погоже, і повітря даєш, і снагу.(В.Ткач)
Завдання 2.
Спишіть. Слова, що в дужках, поставте в потрібному відмінку й числі. На яке питання вони відповідають? Яким членом речення виступають?
1.                  Вітер з (гай) розмовляє, шепче з (осока).
2.                  За (сонце) хмаронька пливе, червоні (пола) розстилає.
3.                  Хата швидко сповнилась м’якими вечірніми (тінь).
4.                  Голубина ніч надворі позасвічувала (зоря).

Завдання 3.

Складіть речення, у яких подані іменники виступали б то підметами, то додатком.
Слово, калина, сопілка, кобзар.

Завдання 4.

Випишіть із прислів’їв додатки, у дужках зазначте питання до них.
1.                  Птицю пізнають по пір’ю, а людину – по мові.
2.                  Не борода робить чоловіка мудрим.
3.                  Правда суду не боїться.

4.                  Без охоти нема роботи.

Українська мова 
23.03.2020


1) Повторіть правила в підручнику зі сторінок 150,152,155
2) Практичні завдання:
Впрва 1:
У поданих реченнях знайдіть 3 обставини, випишіть їх і відповідно підкресліть, укажіть частину мови, якою вони виражені. 
            Осінь мчить уперед  на золотому коні. Навколо панує  жовтень. Давно відкурликали в небі журавлі. Скоро лист  останній упаде з дерев, повіє справжнім  холодом і завітає до нашого краю білосніжна зима… 
Вправа2:
Виділіть головні і другорядні члени речення
- Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива (Т.Шевченко)
- Усе буйніше розквітала весна
- Пропливають зорі України над моїм розчиненим вікном (М.Рильський)
- Пролісок робив листок торішній
Вправа 3:
Відновіть і впишіть означення, пропущені в даній поезії, підкресліть їх,  визначте, якими частинами мови вони виражені.

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки (які?) …  в (в якій?)  …  тишині.
По садах  (яких?) …  їде гордовито

осінь  (яка?) …  на  (на якім?) …  коні.
 Виконайте вправи з підручника: 424, 425 



АНГЛІЙСЬКА МОВА 23,03,2020

1) Опрацюйте табличку і виконайте завдання
11111111111111111111

Виконайте вправи
Write in was / were
1.      _________ Jenny at the party?
2.     _________ Lumpy quiet yesterday?
3.     _________ you in Kongo?
4.     _________ your parents in the local gym yesterday?
5.     _________ your friend at school yesterday?
6.     _________ you happy yesterday?
 Write in was / were
1.      _______ your mum tired yesterday?
2.     _______ you hungry yesterday evening?
3.     _______ it cold yesterday?
4.     _______ your teacher sad yesterday?
5.     _______ your pet hungry yesterday?

Write in was / were
The third day _______ Wednesday. The boys _______ in the swimming-pool. Steve _______ the fastest swimmer! On Thursday we _______ at the circus! The bears _______  funny! The fifth day _______  Friday. In the morning we _______  in the zoo.

Архів блогу

Загальна кількість переглядів